måndag 12 augusti 2024

Den sista bokvandraren - Anna James

Titel: Den sista bokvandraren 
Författare:
Anna James
Språk:
Svenska
Serie:
Den magiska bokhandeln#6
Antal sidor:
407
Utgiven:
Augusti 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:

Den avslutande delen i serien om den magiska bokhandeln.


Så länge du läser tar äventyren aldrig slut!


Blads magiska bokhandel är i fara. För att rädda den reser vännerna Tilly, Oskar, Milo och Alessia till kung Arthurs rike och trollkarlen Merlin för att lära sig hantera fantasins sanna kraft. Väl där slängs de in i ett sista magiskt äventyr i böckernas värld.

Kommentarer:
Den sista bokvandraren är den sjätte och sista boken i serien Den magiska bokhandeln och jag har rekommenderat den här serien vid många tillfällen då den är en av mina favoriter när det gäller barnböcker/middlegrade. Den sista bokvandraren gjorde mig inte besviken, den var oerhört bra och jag hade en sådan härlig läsupplevelse.

Karaktärerna i den här serien har alla fångat mitt hjärta och det har varit så roligt att läsa om deras spännande äventyr genom hela serien. Den här boken bjuder på ännu ett äventyr och det är både spänning, mycket fantasi och såklart böcker. I den här boken får man även läsa lite om grekisk och nordisk mytologi, vilket jag verkligen tyckte om.
Författaren har verkligen lyckats att skriva en serie där kärleken till böcker syns igenom allt, och det är helt underbart.

Den sista bokvandraren bjöd på en magisk läsupplevelse och jag kommer definitivt läsa om den här serien i framtiden.

Betyg 8,5/10


Tack HarperCollins Nordic för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Denna ljuva skitsommar - Linnea Dahlgren

Titel: Denna ljuva skitsommar Författare: Linnea Dahlgren Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 384 Utgiven: Maj 2024 Finns hos: Bokus ...