söndag 25 augusti 2024

Första lögnen vinner - Ashley Elston

Titel: Första lögnen  vinner 
Författare:
Ashley Elston
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
348
Utgiven:
Augusti 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris







Beskrivning från Goodreads:
Evie Porter har allt en kvinna kan önska sig: en omtänksam pojkvän, ett hus med trädgård och en grupp framgångsrika vänner. Den enda haken: Evie Porter existerar inte.


Identiteten kommer först. När hon har fått ett namn och en plats av sin mystiska chef lär hon sig allt som finns att veta om staden och dess invånare. Sedan målet: Ryan Sumner. Men det här uppdraget blir annorlunda. Ryan tar sig in under huden på henne, och hon börjar drömma om ett annat slags liv. Hon får bara inte begå några misstag.


Men när en kvinna med ett namn hon känner till allt för väl plötsligt promenerar in i den lilla staden ställs allt på sin spets. Evie Porter måste ligga ett steg före sitt förflutna i en dödlig katt och råtta-lek. Vem är den bästa bedragaren?

Kommentarer:
Första lögnen vinner är en bok jag varit mycket nyfiken på och när den nu släpptes på svenska tvekade jag inte med att plocka upp den. Den här boken var så bra! Jag kände mig extremt förvirrad i början av boken, och det gjorde att jag verkligen ville läsa vidare. Detta är en bok som helt klart bjuder in till sträckläsning och hade jag bara haft lite mer koncentration så hade jag plöjt den.

Författaren använder ett mycket fängslande språk och karaktärerna var bra beskrivna och väldigt intressanta att läsa om, speciellt Evie. Hon hade så många olika sidor.
Handlingen var unik från andra böcker inom samma genre och det var härligt. Det var mycket spänning och det var flera oväntade vändningar vid flera tillfällen, vilket jag älskade.

Första lögnen vinner bjöd på en fängslande läsupplevelse och jag kan varmt rekommendera att ni plockar upp den!

Betyg 8/10


Tack Bokförlaget Forum för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Del av din värld - Abby Jimenez

Titel: Del av din värld  Författare: Abby Jimenez Språk: Svenska Serie: Del av din värld#1 Antal sidor: 440 Utgiven: Maj 2024 Finns ho...