fredag 13 september 2024

Del av din värld - Abby Jimenez

Titel: Del av din värld 
Författare:
Abby Jimenez
Språk:
Svenska
Serie:
Del av din värld#1
Antal sidor:
440
Utgiven:
Maj 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Efter ett motorstopp mitt ute i ingenstans, en vågad vadslagning och mys med en killing har Alexis Montgomerys värld vänts uppochned. Orsaken är Daniel Grant, en attraktiv snickare som är tio år yngre och avslappnad som få – raka motsatsen till den sofistikerade storstadstjejen Alexis. Attraktionen mellan dem är ögonblicklig. 


Alexis står på tröskeln till en lovande karriär som kirurg, en framtid som rimmar dåligt med idylliskt lantliv. Samtidigt kastar det förflutna sina skuggor, och Daniel tvingas inse att Alexis varken är beredd att släppa in honom i sitt liv eller att bli en del av hans. 


Mitt i en härva av passion och plikt ställs Alexis och Daniel inför det ultimata testet: kan de förena sina radikalt olika liv?

Kommentarer:
Del av din värld är en bok jag varit oerhört nyfiken på ett tag och jag blev så glad när jag fick hem den på svenska i början av sommaren och jag kan säga att jag älskade den här boken så mycket och den kommer absolut bli en ny favorit för i år.
Jag fastnade direkt för karaktärerna Alexis och Daniel. Jag tyckte om att läsa om dem var för sig och såklart tillsammans. De hade så bra kemi och de kändes båda så verklighetstrogna också. Jag gillar även att Alexis inte är i tjugoårsåldern som omväxlings skull. Sedan var det en del prat om deras ålderskillnad men för min del gjorde det inget.

Del av din värld är en bok jag verkligen kan rekommendera, den har allt och lite till!

Språket var så fängslande och under läsningens gång fick jag känna många slags känslor, ja den här boken har liksom allt. Den innehåller alltifrån fluffig kärlek till lite mer allvarliga ämnen och ja just det, nämnde jag att Daniel har en liten killing? Det kan liksom inte bli bättre än så.

Betyg 9/10


Tack Karat förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Denna ljuva skitsommar - Linnea Dahlgren

Titel: Denna ljuva skitsommar Författare: Linnea Dahlgren Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 384 Utgiven: Maj 2024 Finns hos: Bokus ...