lördag 11 juni 2016

Maybe Someday - Colleen Hoover

Titel: Maybe Someday
Författare:
Colleen Hover
Språk:
Engelska
Serie:
Maybe #1
Antal sidor:
370
Utgiven:
Mars 2014
















Beskrivning från Goodreads:
Sydney is living in an idyllic bubble—she's a dedicated student with a steady job on the side. She lives with her best friend, has a great boyfriend, and the music coming from the balcony opposite hers is fast becoming the soundtrack to her life. But when Sydney finds out her boyfriend is cheating on her, the bubble bursts. The mysterious and attractive man behind the music, Ridge, gives Sydney hope that she can move on and they begin to write songs together. But moving on is harder than she expects, Sydney can only hope…. 

Maybe someday…

Kommentarer: Colleen Hoover är en författare som jag har velat läsa något av ett bra tag eftersom jag har hört mycket positivt om hennes böcker och jag bestämde mig till slut för att plocka upp Maybe Someday och jag kan glatt säga att den levde upp till mina förväntningar!

Maybe Someday bjöd på en underbar läsning även om mina känslor fick åka berg-och-dal-bana då jag i vissa stunder skrattade och i andra stunder nästan blev lite tårögd (jag har nog aldrig gråtit när jag har läst en bok) men jag älskade allting från början till slut!

Jag fastnade direkt för karaktärerna, allihopa var bra på sin egna sätt men mina favoriter var Sydney och Ridge och deras relation relation var hur fin som helst, och jag äskade att det var musiken som var kärnan i deras relation.
Warren och Bridget var väldigt underhållande också, även om jag hade en del problem med Bridget men hon bidrog ändå med en del roliga kommentarer.
Jag älskade att musiken hela tiden spelade en viktigt roll genom hela boken, och att det dessutom fanns en spellista med alla låtarna som Ridge och Sydney skrev tillsammans så man kunde lyssna på dem. Det var väldigt roligt och det gjorde läsupplevelsen ännu bättre!

Maybe Someday var verkligen helt fantastisk med sina underbara karaktärer, musik, vänskap och framför allt kärlek och jag kan längtar efter att få läsa något mer av Colleen Hoover för hon skriver verkligen helt fantastiskt!


Citat:
“Never in all my life and in all my years of living in a world of silence have I wanted to hear something as much as I want to hear her sing right now. I want to hear her so bad it physically hurts.” 

Betyg 9,5/10 

6 kommentarer:

  1. Jag vill så himla gärna läsa någon Colleen Hoover bok, jag tycker November 9 verkar riktigt bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla hennes böcker verkar riktigt bra, jag kommer definitivt att läsa något mer av henne snart! November 9 har jag faktiskt ingen koll på vad den handlar om, får ta och kolla upp den :) Kram

      Radera
  2. Vad kul att du tyckte om den! Har länge också velat läsa något av Colleen Hoover, det här kanske är en bra bok att börja med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja, jag tyckte att den var en bra bok att börja med :) Hoppas du kommer gilla den om du väjer att läsa den!

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...