söndag 8 januari 2017

Månadssammanfattning: December 2016


Böckerna som jag läste under december månad var: 
Harry Potter och de vises sten - J.K Rowling (omläsning)
Läsarna i Broken Wheel rekommenderar -Katarina Bivlad
The Storyspinner - Becky Wallace 
Split Second - Kasie West
Library of Souls - Ransom Riggs 
Clockwork Angel - Cassandra Clare
The Last Wish - Andrzej Sapkowski 
Perfect Chemistry - Simone Elkeles 
Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman (ljudbok) 

Antal lästa böcker: 9
På svenska:3
På engelska:
Antal tegelstenar (över 500 sidor): - 
Antal kortisar (under 200 sidor): - 
Bästa bok: The Storyspinner var helt fantastisk! 

Sämsta bok: -
Månadens överraskning: Jag lyssnade på ljudboken till Min mormor hälsar och säger förlåt och jag blev positivt överraskad över hur bra ljudboken var! 


Månadens besvikelse: Jag vet fortfarande hur jag känner över The Last Wish, jag har inte kunnat ge den något betyg på Goodreads heller för jag vet verkligen inte om jag tyckte om den eller inte... 

Snyggast omslag: Utan tvekan är det snyggaste omslaget Harry Potter och de vises sten

Kommentarer: Nu kom den här sammanfattningen upp lite sent, men jag är nöjd med läsningen i december med tanke på att det är alltid mer att göra kring jul men jag tycker att läsningen flöt på riktigt bra ändå! Jag  hoppas på att januari kommer vara en minst lika bra månad! 


4 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra vad du tyckte om Clockwork Angel. :) Någon liten kommentar vore kul i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde komma en recension snart (förhoppningsvis, hehe) på Clockwork Angel men jag kan säga att gillade den! Jag tyckte att den var lite seg i början men jag fastnade för karaktärerna nästan direkt och det ska bli roligt att fortsätta med serien :)

      Radera
  2. Det är så kul att du gillade The Storyspinner! Hoppas att du kommer att tycka om The Skylighter med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för tipset! Jag måste köpa hem The Skylighter, men jag försöker att läsa några fler böcker innan jag ska beställa men den kommer iaf åka med i nästa beställning! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...