måndag 16 januari 2017

Utvald - Meredith Wild

Titel: Utvald 
Författare:
Meredith Wild
Språk:
Svenska
Serie:
Hacker #1
Antal sidor:
270
Utgiven:
April 2016








Beskrivning från Goodreads:
Erica Hathaway är nyutexad från universitet. Medan bästa väninnan lämnar stan för att göra karriär, bor hon ensam kvar i studentlyan och kämpar för att få sinonline-butik lönsam. Men Erica är van att klara sig själv. Och när en av de finansiärer hon hittar kräver delägarskap är hon snabb att nobba honom. 

Enda problemet är att han är drop-dead snygg och fruktansvärt rik. Innan hon ens hunnit förstå vad som händer har han köpt henne en lägenhet i sitt eget hus!

Kommentarer:
Utvald är första delen i Hacker serien som är en ganska populär serie, men det var inte riktigt min typ av bok tyvärr.

När det gäller karaktärerna fastnade jag inte för varken Erica eller Blake, och jag hade gärna fått lite mer bakgrundshistoria till dem. Ericas humörsvängningar tyckte jag också var aning överdrivna och Blake hade väldiga kontrollbehov.
Jag tyckte däremot om Alli och Ericas vänskap, och jag gillade även Ericas relation till sin mammas bästa vän Marie.

När det gällde romansen mellan Erica och Blake så tyckte jag att allt hände alldeles för fort, och det var för mycket fokus på deras romans. Om det är något som inte gillar att läsa om så är det just instalove och det fanns definitivt  i Utvald och därför drar det ner betyget tyvärr.

Utvald var ingen dålig bok men det var ingenting för mig, men eftersom den ändå var ganska underhållande i vissa stunder och den var snabbläst så kommer jag ändå ge del två i serien en chans.

Betyg 5/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...