söndag 15 januari 2017

Split Second - Kasie West

Titel: Split Second 
Författare:
Kasie West
Språk:
Engelska
Serie:
Pivot Point #2
Antal sidor:
360
Utgiven:
Februari 2014








Beskrivning från Goodreads:
Life can change in a split second.

Addie hardly recognizes her life since her parents divorced. Her boyfriend used her. Her best friend betrayed her. She can’t believe this is the future she chose. On top of that, her ability is acting up. She’s always been able to Search the future when presented with a choice. Now she can manipulate and slow down time, too... but not without a price.
When Addie’s dad invites her to spend her winter break with him, she jumps at the chance to escape into the Norm world of Dallas, Texas. There she meets the handsome and achingly familiar Trevor. He’s a virtual stranger to her, so why does her heart do a funny flip every time she sees him? But after witnessing secrets that were supposed to stay hidden, Trevor quickly seems more suspicious of Addie than interested in her. And she has an inexplicable desire to change that.

Kommentarer:
Split Second är uppföljaren och den avslutade delen till Pivot Point, och jag tyckte att den var en riktigt bra avslutning på duologin.
Vi får läsa ur Addies och Lailas perspektiv och först var det lite förvirrade men sedan tyckte jag om att man fick bådas synvinklar och det gjorde även att jag tyckte mer om Laila.

Addie är ändå favoriten i serien, hon var så härlig! Sedan tyckte jag väldigt mycket om Addie och Trevors romans, de passade så bra tillsammans!
Jag gillade också att man fick veta lite mer om the Compound och den världen var så intressant att läsa om.

Handlingen var en riktigt bra blandning mellan spänning och romantik, och jag kände mig väldigt nöjd med slutet även om jag gärna hade haft en till bok i serien, men det var ändå ett bra slut och jag kan verkligen rekommendera serien!

Citat:
“Once Addie let someone in, she was impossible to forget. There was something about her that crawled inside a person and built a nice comfy home there, her goodness expanding until it filled every limb.”

Betyg 8/10

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om allt du säger, och hade också velat ha en till bok även om jag är nöjd med slutet. Kändes dock ändå som att det fanns mer att utforska där. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men eller hur? Vore så roligt med en till bok, men man får väl nöja sig med att läsa om dem ;D

      Radera
  2. Hej! Pågår just nu en bloppis på min blogg i samband med att jag startar upp den på nytt! Kika gärna in :)

    SvaraRadera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...