måndag 27 mars 2017

Touch of Frost - Jennifer Estep

Titel: Touch of Frost 
Författare:
Jennifer Estep
Språk:
Engelska
Serie:
Mythos Academy #1
Antal sidor:
350
Utgiven:
Augusti 2011















Beskrivning från Goodreads:
My name is Gwen Frost, and I go to Mythos Academy; a school of myths, magic and warrior whiz kids, where even the lowliest geek knows how to chop off somebody's head with a sword and Logan Quinn, the hottest Spartan guy in school, also happens to be the deadliest. But lately, things have been weird, even for Mythos. First, mean girl Jasmine Ashton was murdered in the Library of Antiquities. Then, someone stole the Bowl of Tears, a magical artifact that can be used to bring about the second Chaos War. You know, death, destruction and lots of other bad, bad things. Freaky stuff like this goes on all the time at Mythos, but I'm determined to find out who killed Jasmine and why; especially since I should have been the one who died...

Kommentarer:
Touch of Frost är en bok som jag inte hade hört så mycket om förens Petra så varmt rekommenderade hela serien och eftersom hon har så bra smak kunde jag inte låta bli att köpa hem första boken och den visade sig vara riktigt bra! 

Handlingen var precis i min smak! Jag tyckte mycket om att det utspelade sig på en skola där det fanns så många olika slags mytologier och släkten  såsom vikingar, spartaner och amazoner och det var hur intressant som helst!

När det gäller karaktärerna gillade jag huvudkaraktären Gwen och även Daphne som var så underhållande, och såklart även Logan som det inte gick att inte tycka om.

Tyvärr tyckte jag att det var mycket som var ganska förutsägbart och även en aning klichéartad men samtidigt så bjöd Touch of Frost på en väldigt underhållande och lättläst läsning så jag ser fram emot att läsa nästa bok i serien för jag vill veta mer!


Betyg 7/10 

4 kommentarer:

  1. Haha, jag kan hålla med om att det är väldigt förutsägbart, men jag älskar det ändå. Kul att du tyckte om den, och jag hoppas att du kommer att gilla resten av serien med (tredje och (framför allt) fjärde boken är grymma). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Hehe skönt att det inte bara var jag som tyckte att det var förutsägbart :P Men det ska ändå bli roligt att få veta vad som händer med allt och alla! :)

      Radera
  2. Så trist att det var mycket klichéer... Men är boken bra i övrigt kan man såklart bortse från det! :)

    SvaraRadera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...