lördag 12 augusti 2017

Elantirs - Brandon Sanderson

Titel: Elantris 
Författare:
Brandon Sanderson
Språk:
Engelska
Serie:
Elantris #1
Antal sidor:
615
Utgiven:
Augusti 2011














Beskrivning från Goodreads:
ELANTRIS WAS A PLACE OF GLORY

The capital of Arelon, the home to people transformed into magic-using demigods by the Shaod.

But then the magic failed, Elantris started to rot, and its inhabitants turned into powerless wrecks.

And in the new capital, Kae, close enough to Elantris for everyone to be reminded of what they have lost, a princess arrives. Sarene is to be married to unite Teod and Arelon against the religious imperialists of Fjordell. But she is told that Raoden, her husband to be, is dead.

Determined to carry on the fight for Teod and Arelon's freedom, Sarene clashes with the high priest Hrathen. If Hrathen can persuade the populace to convert, Fjordell will reign supreme.

But there are secrets in Elantris, the dead and the ruined may yet have a role to play in this new world. Magic lives

Kommentarer:
Elantris är Brandson Sanderson första bok som han publicerade och jag vet inte varför jag inte trodde att jag skulle gilla den lika mycket som hans andra böcker men jag hade inga stora förväntningar på den och det kanske var därför som älskade den så mycket!

Precis som i hans böcker så var världsuppbyggnaden och miljön otroligt bra beskrivande och jag kan säga att är det någon värld som jag inte skulle vilja besöka så är det just Elantris för det skulle vara fruktansvärt.
Handlingen är långsammare för det lite mer politik än i hans andra böcker men jag tyckte inte att det gjorde något för jag tyckte så mycket om karaktärerna och det var så intressant att lära sig om världen.
Serene var en sådan otroligt intelligent och starkt karaktärer och Raoden var så positivt, omtänksam och intelligent han med och jag tyckte väldigt mycket om båda två!
Det var även flera av bi-karaktärerna som jag gillade också.

Elantris var helt fantastisk och jag älskade den och jag blev överlycklig när jag såg att det kommer komma en uppföljare för jag vill gärna läsa mer om dessa karaktärer!

Betyg 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...