måndag 18 september 2017

Splintered - A.G Howard

Titel: Splintered 
Författare:
A.G Howard
Språk:
Engelska
Serie:
Splintered #1
Antal sidor:
371
Utgiven:
Januari 2013














Beskrivning från Goodreads:
Alyssa Gardner hears the whispers of bugs and flowers—precisely the affliction that landed her mother in a mental hospital years before. This family curse stretches back to her ancestor Alice Liddell, the real-life inspiration for Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland. Alyssa might be crazy, but she manages to keep it together. For now.

When her mother’s mental health takes a turn for the worse, Alyssa learns that what she thought was fiction is based in terrifying reality. The real Wonderland is a place far darker and more twisted than Lewis Carroll ever let on. There, Alyssa must pass a series of tests, including draining an ocean of Alice’s tears, waking the slumbering tea party, and subduing a vicious bandersnatch, to fix Alice’s mistakes and save her family. She must also decide whom to trust: Jeb, her gorgeous best friend and secret crush, or the sexy but suspicious Morpheus, her guide through Wonderland, who may have dark motives of his own.

Kommentarer:
Splintered var en bok som jag blev väldigt nyfiken på eftersom det är en Alice i underlandet retelling och dessutom tyckte jag väldigt mycket omslaget.

Tyvärr blev jag en aning besviken på innehållet vilket är tråkigt för jag trodde att jag skulle gilla den eftersom jag gillar Alice i underlandet så mycket.
Boken hade verkligen potential och jag gillade skrivsättet och språket men karaktärerna kändes lite platta och det blev för mycket fokus på kärleksintresset mellan Alyssa och Jeb istället för på själva handlingen.
Tempot  upplevde jag som ganska långsamt och jag fick ibland tvinga mig att försätta läsa och det är aldrig kul.
Nu låter det kanske som jag inte alls gillade boken men jag tyckte ändå att boken var bra för att det var många referenser till Alice i underlandet och det gillade jag. 

Kanske var det bara inte rätt bok för mig när jag läste den för det är så många andra som gillar den?
Jag vet inte om jag kommer att fortsätta med serien, det får vi se.

Betyg 5,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...