tisdag 23 januari 2018

Fem små grisar - Agatha Christie

Titel: Fem små grisar 
Författare:
Agatha Christie
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
268
Utgiven:
September 2015 (Maj 1942)
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Den vackra Caroline Crale döms mot sitt nekande för att ha mördat sin make och avlider i fängelset. Dottern är övertygad om att modern var oskyldig och nästan två decennier senare söker hon upp detektiven Hercule Poirot för att ta reda på vad som egentligen hände den där dagen för så många år sedan. Kan svaret finnas hos någon av de andra fem personerna – de “fem grisarna” – som var inblandade i historien? Medan Hercule Poirot försöker lösa ett av sina svåraste fall någonsin blir kopplingarna till en gammal vaggvisa allt tydligare.

Kommentarer:
Jag har tyckt om alla böcker som jag har läst av Agatha Christie och Fem små grisar var inget undantag.  Det mest intressanta var ändå att denna gången var det ett mord som skulle lösas som hände för 16 år sedan och det var ingen actionfylld handling utan istället fick man verkligen använda hjärnan för att försöka tänka ut vem mördaren var.

Vi får också ännu en gång träffa Hercule Poirot och jag gillar honom mer och för varje bok.
Dock tog han inte upp så mycket plats i den här boken utan man fick lära känna de andra karaktärerna också som alla hade så olika personligheter.
Jag tyckte mycket om berättarstilen i Fem små grisar då man fick läsa om samma händelser ur de fem personers perspektiv för att få reda på vem mördaren var och det var så intressant och spännande.
Jag hade mina aningar om vem det var men jag hade inte rätt men det brukar jag inte ha heller.

Fem små grisar blev ingen ny favorit av Agatha Christie men den var en väldigt bra pusseldeckare och som alltid när jag har läst ut en bok av Agatha Christie så vill jag bara läsa en till!

Betyg 7/10


Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Gör det, inte henne bästa enligt mig men ändå väldigt bra :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...