måndag 27 maj 2019

Skamvrån - Sofie Sarenbrant

Titel: Skamvrån 
Författare:
Sofie Sarenbrant
Språk:
Svenska
Serie:
Emma Sköld #7
Antal sidor:
411
Utgiven:
Maj 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
En flicka lägger sig på en spårvagnsräls i Bromma och inväntar tåget. I en annan del av Sverige hamnar en man i en djup grav i skogen. Ingen av deras nära och kära känner till den annalkande katastrofen. Kommer deras liv gå att rädda?

De två drabbade är inte bekanta, men har något livsavgörande gemensamt. Nu är det upp till kriminalinspektör Emma Sköld att hitta sambandet innan det är för sent. 


SKAMVRÅN är den efterlängtade sjunde delen i succéserien om kriminalinspektör Emma Sköld. På ett unikt sätt skildras akuta samtidsfrågor som psykisk ohälsa och självmord. Vad vet du egentligen om dina närmaste?

Kommentarer:
Skamvrån är den sjunde delen om Emma Sköld och en väldigt efterlängtad bok då jag har gillat de andra böckerna som jag har läst om Emma.
Jag har inte läst serien i rätt ordning utan började med Tiggaren men jag känner nu att jag måste ta tag och läsa serien från början, även om det inte var några problem att hoppa in i serien.

Jag kan glatt säga att Skamvrån är min favorit av de jag har läst, den var riktigt bra och fängslande från första sidan! De var korta kapitel som jag gillar, och det gjorde att boken gick fort att läsa eftersom jag hela tiden ville veta vad som skulle hända.

Handlingen var oerhört spännande och jag uppskattade verkligen att boken tar upp psykisk ohälsa eftersom det är ett  väldigt viktigt ämne.
Karaktärerna är allihopa intressanta och jag gillar huvudkaraktären Emma mer och mer för varje bok. Jag gillade också att läsa om de andra karaktärerna också, speciellt Julia.

Skamvrån var en riktigt bladvändare med oförutsägbara vändningar och nu blir det att vänta tills nästa bok för slutet bjöd även på en riktig cliffhanger!

Betyg 8/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...