tisdag 28 januari 2020

Nyårslöftestaggen 2020

Den här taggen har jag gjort flera gånger och jag tänkte göra den ännu en gång. 

1. En klassiker jag lovar att läsa 
Heidi av Johanna Spyri 

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Throne of Glass av Sarah J. Maas (varför har jag inte läst sista boken än??)

3. En bokserie jag lovar att påbörja
A Tale of Magic av Chris Colfer. 


4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Celeste Ng som är författaren till Små eldar överallt som jag verkligen vill läsa. 

5. En bok jag lovar att läsa om
Clockwork Prince av Cassandra Clare. 

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Jag skulle vilja börja läsa lite mer science ficton. Jag har några hemma som jag ser fram emot att läsa. 

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
The Witch Boy av Molly Ostertag. 



8. En novell jag lovar att läsa
The Gentlemans Gudie to Getting Lucky av Mackenzie Lee. 


9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
The Fountains of Silence av Ruta Sepetys. 

10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa 
Främlingen av Diana Gabeldon. 

11. En debut jag lovar att läsa
The Near Witch av Victoria Schwab. 


12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans.
Här har jag nog inget svar...

13. Tagga någon!  
Jag taggar: 

3 kommentarer:

  1. Tack för taggen! :) Den kommer upp på bloggen nästa vecka 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli roligt att se dina svar :)

      Radera
  2. Tack för taggen! Ska försöka göra den inom kort :D även om jag inte skulle ha några löften..

    SvaraRadera

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...