torsdag 23 januari 2020

The Queen of Blood - Sarah Beth Durst

Titel: The Queen of Blood
Författare:
Sarah Beth Durst
Språk:
Engelska
Serie:
The Queens of Renthia #1
Antal sidor:
368
Utgiven:
September 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
An idealistic young student and a banished warrior become allies in a battle to save their realm in this first book of a mesmerizing epic fantasy series, filled with political intrigue, violent magic, malevolent spirits, and thrilling adventure

Everything has a spirit: the willow tree with leaves that kiss the pond, the stream that feeds the river, the wind that exhales fresh snow . . .

But the spirits that reside within this land want to rid it of all humans. One woman stands between these malevolent spirits and the end of humankind: the queen. She alone has the magical power to prevent the spirits from destroying every man, woman, and child. But queens are still just human, and no matter how strong or good, the threat of danger always looms. 

Kommentarer:
Jag har länge velat läsa något av denna författare och jag köpte The Queen of Blood för ett bra tag sedan och sedan har den fått stå oläst alldeles för länge. Nu är den äntligen utläst och den var riktigt bra!

Jag fastnade fort för huvudkaraktären Daleina hon var en riktigt stark huvudkaraktär som aldrig gav upp och ville alla gott. 
Handlingen var oerhört intressant med alla elementandar och det var verkligen fullt av magi, vänskap och spänning. 

The Queen of Blood bjöd på en magisk och spännande läsning och jag ser fram emot att fortsätta med serien!

Citat:
“Daleina would not be kept from her fate. She’d run toward it, arms open, and kick fate in the face.” 

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Jag läste Fire & Heist av den här författaren förra året och gillade den jättemycket. Den här boken låter väldigt lockande och du brukar ha bra smak när det gäller böcker, så jag blir väldigt sugen på att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den måste jag kolla upp! Åh tack vad snällt, jag hoppas du kommer gilla den om du väljer att läsa den :)

      Radera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...