söndag 4 april 2021

Central Park - Gullaume Mosso

Titel: Central Park 
Författare:
Gullaume Musso
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
348
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
En tidig morgon i Central Park vaknar Alice och Gabriel på en bänk, fastlåsta i varandra med handbojor.

De kan inte minnas att de någonsin har träffats. Och kvällen innan var Alice hemma i Paris med sina väninnor och Gabriel spelade piano på en jazzbar i Dublin.


Hur hamnade de i den här situationen? Vems är blodet på Alices blus? Varför saknas det en patron i hennes tjänstevapen? Alice och Gabriel har inget annat val än att söka efter svaren tillsammans så att de kan återvända till sin vardag, men de är inte beredda på att sanningen kommer att vända upp och ner på deras liv.

Kommentarer:
Central Park är den första boken jag läste av Musso men det kommer inte bli den sista för direkt när jag hade avslutat boken ville jag bara läsa mera av författaren för Central Park var bara så bra!
Alltså vilken bladvändare, det gick verkligen inte att sluta läsa!

Handlingen var spännande från första stund och det var ett högt tempo genom hela boken och oväntade vändningar, och slutet ska vi inte ens prata om, wow.
Jag gillade karaktärerna och även om det var högt tempo så lärde man ändå känna karaktärerna och jag gillade verkligen Alice.
Jag gillade språket även om det var ganska enkelt men det gjorde också att boken gick fort att läsa.

Central Park bjöd på en fartfylld läsning där jag satt klistrad vid boken, rekommenderas varmt!

Betyg 8,5/10


Tusen tack till Bokförlaget Nona för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...