torsdag 8 april 2021

Var inte rädd för mörkret - Kristina Agnér

Titel: Var inte rädd för mörkret 
Författare:
Kristina Agnér
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
344
Utgiven:
Mars 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Alva lämnar Stockholm med ett krossat hjärta för att röja upp i det gamla båtsmanstorpet hon ärvt efter sin mamma. Väl på plats i de småländska skogarna får hon veta att modern inte dött en naturlig död. Hänger det samman med en ung kvinnas olösta försvinnande i byns förflutna?


Medan sensommarnätterna blir allt mörkare blandas platsens historia med Alvas egen - och i jakten på sanningen får hennes rädslor alltmer rationell grund.


Men det är inte mörkret som är farligt, det är människorna.

Kommentarer:
Var inte rädd för mörkret är författarens debut och vilken debut! Var inte rädd för mörket var hur bra som helst!
Jag fängslade fort för språket som var så fint och målande och den mystiska stämningen som fanns genom hela boken var så bra.

Handlingen var intressant och spännande och jag kunde inte sluta läsa för jag ville bara veta vad som skulle hända härnäst. Var inte rädd för mörket var en riktigt bladvändare helt enkelt! Det var en hel del oväntade vändningar som gjorde läsningen ännu mer spännande och mot slutet satt jag som på nålar.

Det var intressant att få läsa om en karaktär som led av en stark mörkerrädsla för det har jag inte läst om tidigare. Miljön var också väldigt intressant, jag gillade att läsa om Tosseboda och allt som hör det till.

Jag ser verkligen fram emot att få läsa mer av författaren i framtiden och jag hoppas hon tar med oss till Tosseboda ännu en gång!

Betyg 8/10


Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...