söndag 7 november 2021

The Land or Roar - Jenny McLachlan

Titel: The Land of Roar  
Författare:
Jenny McLachlan
Språk:
Engelska
Serie:
Roar #1
Antal sidor:
304
Utgiven:
Juni 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Everyone remembers their secret imaginary world...but what if you discovered that yours was real? 


When Arthur and Rose were little, they were the heroes of Roar, a magical world they invented where the wildest creations of their imaginations roamed. Now that they’re eleven, Roar is just a distant memory. But it hasn’t forgotten them.


When their grandfather is spirited away into Roar by the villain who still haunts their nightmares, Arthur and Rose must go back to the world they’d almost left behind. And when they get there, they discover that Grandad isn’t the only one who needs their help.

Kommentarer:
The Land of Roar är första boken i middle grade serien Roar. Jag lockades av detta fantastiska omslag och sedan när jag hörde att det skulle vara drakar med så blev jag såld. Var innehållet lika bra som omslaget? Det stämmer, The Land of Roar var så bra! Den var otroligt fängslande och jag kunde inte sluta läsa när jag hade börjat.

Jag fastnade för karaktärerna på en gång, speciellt Arthur. Han var så fin, och Rose växte under bokens gång.
Jag tror att om du gillar Narnia eller Jumanji så kommer du gilla The Land of Roar för de är lite lika på ett bra sätt.

Handlingen bjöd på en fantasifull värld, spänning, och som sagt drakar och andra varelser. Språket var målande och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut. 
Dessutom är boken full av fantastiska illustrationer som gjorde läsupplevelsen ännu bättre!

The Land or Roar bjöd på en underhållande och fängslande läsning och jag längtar efter att få läsa nästa bok i serien!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...