onsdag 1 december 2021

Skuggornas gudinna - Caroline Hurtig

Titel: Skuggornas gudinna 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
De sista gudarna #3
Antal sidor:
256
Utgiven:
November 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Tiden börjar rinna ut, mörkret närmar sig och Mirele är fast i sorgens skuggor. Hon har bara ett mål, att befria gudarna och störta sin far.


Men Mirele vet att för att lyckas måste hon offra allt. När slutet närmar sig kommer hon att få göra ett val. Ett som antingen kommer förändra allt eller slå hennes verklighet i spillror.

Kommentarer:
Skuggornas gudinna är den tredje och sista boken i serien De sista gudarna och wow vilket avslut! Jag kunde inte lägga boken ifrån mig för det var så mycket spänning och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända. Mina känslor fick verkligen åka berg-och-dal bana, det var så mycket som hände och flera scener gjorde mig tårögd, vilket inte händer så ofta.

Karaktärerna har allihopa fångat mitt hjärta och jag skulle kunna läsa flera böcker om dem. Mirele har blivit en av mina absoluta favoritkaraktärer och jag känner mig lite tom nu när det inte finns fler böcker om henne att läsa.
Språket är magiskt och förtrollande och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.

Skuggornas gudinna bjöd på en rafflande läsning och jag kan inte nog rekommendera den här serien till alla!

Betyg 9/10


Tusen tack till Seraf förlag för att jag fick förhandsläsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...