måndag 24 januari 2022

Fula tjejer - Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck & Sara Ohlsson

Titel: Fula tjejer 
Författare:
Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck & Sara Ohlsson
Språk:
Svenska
Serie:
Fula tjejer #1
Antal sidor:
251
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Goodreads:
På en högstadieskola i Gnesta startar någon instagramkontot Fula tjejer. Både populära och mindre populära tjejer får foton på sig själva publicerade där, och på skolan sprids en skräck för att sticka ut, för att bli nästa offer. Tilde, Eleni och Jasmine går i samma klass men har knappt pratat med varandra -- förrän nu. Trots sina olikheter bestämmer de sig för att gå ihop. De tänker sätta dit den jäveln som ligger bakom kontot, och de tänker göra det tillsammans

Kommentarer:
Fula tjejer
är första boken i serien med samma namn och dessa tre författare har jag hört så mycket gott om så jag såg fram emot att dyka ner i Fula tjejer. Jag tyckte att boken var riktigt bra!
Den är feministisk, välskriven och med stort fokus på systerskap,sociala medier och vänskap! Jag hade totalt älskat denna om jag läst den när jag var runt 15 år men jag kunde absolut uppskatta den som vuxen.
Det är korta kapitel med mycket dialoger (som är otroligt trovärdiga) och det gjorde att jag inte kunde sluta läsa.

Jag ser fram emot att läsa uppföljaren som jag har hemma så det dröjer nog inte länge förens jag plockar upp den!

Betyg 6/10


Tack till Lilla piratförlaget för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...