torsdag 27 januari 2022

Tvångsamheten - Alexandra Sundqvist

Titel: Tvångsamheten 
Författare:
Alexandra Sundqvist
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
201
Utgiven:
Februari 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Hon är ung när hon möter honom, kanske för ung. Staden är stor och ovänlig, gjord för andra. Fylld av vassa kanter och inte alls som hon trodde. Långt borta finns fjället, skogen, en helt annan jordmån. Hennes. 


Han är allt som hon inte är. Spännande, spirituell, storstadsmässig. Varm. Ändå är det något som mullrar svagt. Som smyger sig på som skymningen utanför villan, som börjar i det lilla likt en pyrande eldsvåda. Vad händer när kärleken blir en skogsbrand? 


Kommentarer:
Tvångsamheten har jag velat läsa sedan jag hörde talas om den och omslaget lockade då det är så fint.
Jag gillade den här boken, men samtidigt tyckte jag att den var lite svår. Kanske läste jag den för fort, den kanske skulle ha behövt få ta lite längre tid och sätta sig på djupet.
Jag läser inte mycket poesi/lyrik så det är svårt för mig att skriva om denna, men jag blev absolut berörd av texterna som är korta och välskrivna och som beskriver ett destruktivt förhållande.
Vissa av texterna satte sig verkligen medan andra bara flög mig förbi, så det är därför jag tror att jag hade behövt ge denna bok mer tid.

Tvångsamheten var en bok som berörde och som jag absolut rekommenderar att man plockar upp!

Betyg 6/10


Tack till Ordfront förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...