torsdag 20 januari 2022

Järnulven - Siri Pettersen

Titel: Järnulven 
Författare:
Siri Pettersen
Språk:
Svenska
Serie:
Vardari #1
Antal sidor:
500
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Goodreads:
En liten flicka tvingas glömma att hon har sett djävulen. En ung man förråder sin älskade för att få evigt liv. Ett mystiskt urverk börjar ticka efter sexhundra år av stillhet. En hemlighet som har vaktats i generationer är på väg att avslöjas.


Juva hatar blodläsare. De hyllas för att de kan se in i framtiden, men egentligen är de bara svindlare som utnyttjar folks rädslor. Juva är själv av blodläsarsläkt, men har svurit att aldrig bli en av dem. Men när familjen hotas dras Juva in i jakten på blodläsarnas arv: en mörk hemlighet som en gång förändrade världen och som kan komma att göra det igen. För att överleva måste hon konfrontera barndomsminnet som hon har kämpat hela livet för att glömma - den gången hon såg djävulen.


Kommentarer:
Järnulven är första boken i vad som kommer bli en trilogi och det var en bok som jag verkligen såg fram emot att läsa då jag gillade Odinsbarn mycket. Tyvärr blev jag väldigt besviken på denna.
Jag tyckte att boken var långsam och seg och även om den blev spännande mot slutet så kände jag att det inte räckte för att jag skulle tycka om den.

Jag hade också svårt för huvudkaraktären Juva, jag fastnade inte för henne och när jag inte fastnar för en karaktär så blir tyvärr hela boken sämre. Karaktärerna är så viktiga för mig. Jag tyckte att Juva var modig absolut men samtidigt var hon så naiv. Språket var däremot riktigt bra, och jag gillade alla detaljer som fanns med. Kanske läste jag denna vid fel tillfälle, jag vet inte riktigt eller så hade jag för höga förväntningar. 


Jag är riktigt kluven om jag ska läsa nästa bok i serien eller inte, vi får helt enkelt se!

Betyg 4/10


Tack till B.Wahlströms för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...