fredag 29 mars 2024

Flyg, flyg - Susanna Lundell

Titel: Flyg, flyg
Författare:
Susanna Lundell
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
128
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
En ung man har ingenstans att sova och fördriver timmarna på tunnelbanan medan han väntar på att det ska bli morgon. Ett barn hoppas att en nyckelpiga ska rädda hennes sjuka morfar. Sopsortering får en man vars äktenskap har havererat, att se tillbaka på sitt liv med andra glasögon.


Flyg, flyg är en novellsamling om människor som utsätts för prövningar i livet och ställs inför utmaningar de inte hade kunnat föreställa sig.

Kommentarer:
Flyg, flyg är en novellsamling med 12 stycken kortnoveller där nästan varje novell verkligen grep tag i mig och lämnade mig full av olika slags känslor. Det är vardagliga berättelser där människor utsätts för olika slags prövningar och alla novellerna berörde verkligen då det är rätt tunga ämnen som tas upp, som bland annat ensamhet och sorg. Det finns samtidigt mycket hopp med och det var så fint att läsa. Jag gillade också författarens språk, det var så fint och gjorde att jag inte kunde lägga boken ifrån mig.

Flyg, flyg är en debut ni inte vill missa, den är lika fin på utsidan som insidan!

Betyg 8/10


Tack Ekström & Garay för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...