lördag 21 maj 2016

The False Prince - Jennifer A. Nielsen

Titel: The False Prince 
Författare:
Jennifer A. Nielsen
Språk:
Engelska
Serie:
The Ascendance Trilogy
Antal sidor:
342
Utgiven:
April 2012















Beskrivning från Goodreads:
The False Prince is the thrilling first book in a brand-new trilogy filled with danger and deceit and hidden identities that will have readers rushing breathlessly to the end.

In a discontent kingdom, civil war is brewing. To unify the divided people, Conner, a nobleman of the court, devises a cunning plan to find an impersonator of the king’s long-lost son and install him as a puppet prince. Four orphans are recruited to compete for the role, including a defiant boy named Sage. Sage knows that Conner’s motives are more than questionable, yet his life balances on a sword’s point—he must be chosen to play the prince or he will certainly be killed. But Sage’s rivals have their own agendas as well.

As Sage moves from a rundown orphanage to Conner’s sumptuous palace, layer upon layer of treachery and deceit unfold, until finally, a truth is revealed that, in the end, may very well prove more dangerous than all of the lies taken together.


An extraordinary adventure filled with danger and action, lies and deadly truths that will have readers clinging to the edge of their seats.

Kommentarer:
Jag älskar när böcker överaskar på ett positivt sätt och det gjorde verkligen The False Prince för jag hade inga förväntningar på den alls, men det visade sig att jag älskade den!

Karaktärerna var härliga, speciellt Sage som är huvudkaraktären. Han var otroligt smart, stod upp för sig och lät ingen trampa honom på tårna. Samtidigt kunde han vara väldigt kaxig och lite irriterande emellanåt.
Sage var även väldigt hemlighetsfull både mot de andra karaktärerna och även mot jag som läsare, och han var alltid ett steg före.
Jag gillade även Imogen som var så omtänksam och söt, och jag ser fram emot att få reda på mer om henne.
Conner tyckte jag faktiskt var väldigt intressant då han visade så många olika sidor,och man visste inte riktigt vart man hade honom…

Jag tycker att Nielsen gjorde ett väldigt bra jobb med att skapa dessa härliga karaktärer och skrivsättet var hur bra som helst, speciellt dialogerna!
Handlingen var däremot ganska förutsägbar, men för mig gjorde det ingenting eftersom jag älskade karaktärerna och den gick inte heller att sluta läsa!

The False Prince bjöd på en lättsam och rolig läsupplevelse med en underbar huvudkaraktär, och jag kan knappt vänta tills jag får läsa nästa bok i serien!

Citat:

“A person can be educated and still be stupid, and a wise man can have no education at all.”

Betyg 9/10

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att se din recension på den här. Jag ska absolut läsa den innan sommaren är slut. Blir bara mer och mer taggad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra! Jag hoppas verkligen att du kommer gilla den! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...