torsdag 20 oktober 2016

Arvet efter dig - Jojo Moyes

 Titel: Arvet efter dig
Författare:
Jojo Moyes
Språk:
Svenska
Serie:
Livet efter dig #2
Antal sidor:
401
Utgiven:
September 2015


OBS, spoliers kan förekomma eftersom boken ingår i en serie 





Beskrivning från Goodreads:
Jag vill att du ska leva ett bra liv. Jag vill att du ska leva.
Med all min kärlek,
Will

Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?

Kommentarer:
Jag fullkomligt älskade Livet efter dig och jag var väldigt tveksam om jag skulle läsa Arvet efter dig eller inte, men jag är glad över att jag valde att läsa den för även om den inte var riktigt lika bra som Livet efter dig så var den fortfarande väldigt bra!
Det var så roligt att få läsa mera om Lou, för hon är verkligen en helt underbar karaktär som det inte går annat än att gilla.
Det var även en del nya karaktärer som vi fick lära känna, men det var egentligen ingen som jag riktigt fastnade för, utan jag föredrog att få läsa om Lou och hennes knasiga familj. 

Jojo Moyes lyckades precis som i Livet efter dig att hålla mig helt fastklistrad vid boken och språket var helt fantastiskt! 

Arvet efter dig bjöd på en underbar läsning med både humor, allvar och kärlek och jag kan varmt rekommendera den om du vill läsa mera om Lou.

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det blev en bra fortsättning! Jag vill nog läsa den här någon gång :)

    SvaraRadera

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...