söndag 5 november 2017

Månadssammanfattning: oktober 2017

Läst i oktober: 
Nidstången - Åsa Larsson (ljudbok)
Grimmen - Åsa Larsson (ljudbok)
Mylningen - Åsa Larsson (ljudbok) 
Bjäran - Åsa Larsson (ljudbok) 
Gasten - Åsa Larsson (ljudbok) 
Näcken - Åsa Larsson (ljudbok) 
Färjan - Mats Strandberg (ljudbok) 
Piraterna i huset intill - Jonny Duddle 
Saga vol 3 - Brian K Vaughan 
Saga vol 4 - Brian K Vaughan 
Nevernight - Jay Kristof 
Ut i det vilda - Erin Hunter 
Mordet på orientexpressen - Agatha Christie 
Vi mot er - Fredrik Backman 
Flickan från tjugotalet - Sophie Kinsella (ljudbok) 
Cinderella, or the Little Glas Slipper - Charles Perrault 
The Dreadful Tale of Prosper Redding -Alexandra Bracken 
Wonder Woman: Warbringer - Leigh Bardugo 
Shadow and Bone - Leigh Bardugo (omläsning på engelska) 
The Way of Kings part 1 - Brandon Sanderson (omläsning) 
Leon - Mons Kallentoft & Markus Lutteman 
Visheten vaknar - Elin Säfström 
The Night Circus - Erin Morgenstern 

Antal lästa böcker: 23
På svenska:14
På engelska: 9
Antal ljudböcker: 8
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 2
Antal kortisar (under 200 sidor): 10
Avslutade serier:
Påbörjade serier: 2
Bästa boken: 
Favorit: 
Månades överraskning: 
Månades besvikelse: 
Snyggast omslag: 

Kommentarer: 23 böcker?? Det är verkligen ett nytt läsrekord och jag är rätt stolt över att det gick så bra den här månaden, även om det blev mycket ljudböcker och korta böcker, men det räknas väl det med? Jag är glad över att jag hann med några omläsningar den här månaden också för det är alltid så roligt. 
Tyvärr blev inte alla böcker lästa som jag hade med i min TBR, men det är väl ingen nyhet för det burkar alltid bli så... Jag hoppas att några av dem blir lästa i november! 
Tyvärr blev månadens besvikelse The Night Circus och jag har faktiskt inte kunnat ge den något betyg än för jag vet inte riktigt hur jag känner för den, men mer om det i en recension. 
Apropå recensioner så ligger jag väldigt mycket efter med många men jag ska försöka skriva så många som möjligt! 

Hur gick läsningen för er i oktober? 



4 kommentarer:

  1. Wow, vilken läshög!!!! Själv hann jag med två böcker, för jag har så fruktansvärt dåligt läsflyt just nu. Hoppas att det vänder nu med Vi mot er (för de första 120 sidorna älskar jag!!).
    Vad synd att du blev besviken på The Night Circus. Men så blir det ju tyvärr ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev förvånad över hur mycket som blev läst, men det var ju som sagt många korta böcker :) Tråkigt med dåligt läsflyt, men jag tror nog att Vi mot er kommer att hjälpa dig :) Ja, alltså jag gillade språket och stämaningen genom hela boken i The Night Cirus men det den kändes lite för lång och mina förväntningar var nog lite för höga.... men man kan ju inte älska varje bok man läser tyvärr :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...