söndag 19 november 2017

Wonder Woman: Warbringer - Leigh Bardugo

Titel: Wonder Woman: Warbringer 
Författare:
Leigh Bardugo
Språk:
Engelska
Serie:
DC Icons #1
Antal sidor:
376
Utgiven:
Augusti 2017






Beskrivning från Goodreads:
Daughter of immortals.

Princess Diana longs to prove herself to her legendary warrior sisters. But when the opportunity finally comes, she throws away her chance at glory and breaks Amazon law—risking exile—to save a mortal. Diana will soon learn that she has rescued no ordinary girl, and that with this single brave act, she may have doomed the world.

Daughter of death.

Alia Keralis just wanted to escape her overprotective brother with a semester at sea. She doesn’t know she is being hunted by people who think her very existence could spark a world war. When a bomb detonates aboard her ship, Alia is rescued by a mysterious girl of extraordinary strength and forced to confront a horrible truth: Alia is a Warbringer—a direct descendant of the infamous Helen of Troy, fated to bring about an age of bloodshed and misery.

Together.

Two girls will face an army of enemies—mortal and divine—determined to either destroy or possess the Warbringer. Tested beyond the bounds of their abilities, Diana and Alia must find a way to unleash hidden strengths and forge an unlikely alliance. Because if they have any hope of saving both their worlds, they will have to stand side by side against the tide of war.

Kommentarer:
Det är nog ingen nyhet att jag har älskat alla böcker av Leigh Bardugo så när hon kom ut med en ny bok i år tvekade jag inte på att läsa den, även om jag egentligen inte var så intresserad av Wonder Women, men den här boken visade sig vara hur bra som helst!

Handlingen var väldigt intressant, spännande och full av action och jag älskade huvudkaraktären Diana, eller Wonder woman eftersom hon var så stark,modig och kunde ta hand om sig själv. Dessutom var hon oerhört underhållande att läsa om när hon inte förstod sig på dagens metaforer.
Det var även flera av de andra karaktärerna som jag tyckte om också och jag gillade att det inte var fokus på romans utan mer fokus på vänskap och superkrafter.
Jag blev också väldigt intresserad av att se den nya filmen om Wonder Woman efter att ha läst den här boken. 

Wonder Woman Warbringer var ännu en bok av Leigh Bardugo som var jättebra och som jag älskade, och jag längtar tills hon kommer ut med en ny bok! 

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...