fredag 15 december 2017

Minirecensioner

Titel: Alice´s Adventures in Wonderland 
Författare:
Lewis Carroll, illustrerad av Camille Rose Garcia
Språk:
Svenska
Serie:
Alice´s Adventures in Wonderland #1
Antal sidor:
160
Utgiven:
Februari 2010 (denna utgåva)
Finns hos: Bokus/Adlibris 






Beskrivning från Goodreads:
'Down,
down,
down.

Would the fall never come to an end!' Since its publication in 1865, Lewis Carroll's Alice's Adventures in Wonderland has delighted the world with a wildly imaginative and unforgettable journey, inspiring children of all ages to suspend disbelief and follow Alice into her fantasy worlds. This new gift edition presents Carroll's tale fully unabridged with a unique visual interpretation by renowned artist Camille Rose Garcia

Kommentarer:
Jag har läst Alice i underlandet några gånger nu men denna gången tyckte jag nästan ännu mera om den eftersom illustrationerna av Camille Rose Garcia var så fina, men ändå lite mörka och kusliga.
Blandingen mellan underlandet och illustrationerna passade väldigt bra ihop, och jag hade gärna haft lite mer illustrationer med.
Om du gillar Alice i underlandet kan jag verkligen rekommendera denna utgåva!

Betyg 9/10


Titel: Cinderella or the Little Glass Slipper 
Författare:
Charles Perrault
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
80
Utgiven:
Januari 2015 (denna utgåva)
Finns hos: Bokus/Adlibris 






Beskrivning från Goodreads:
Charles Perrault’s story of a sweet-tempered young girl, forced into servitude by her evil stepmother and stepsisters, who finds true love with a handsome prince (with the help of a fairy godmother), has enchanted readers for more than 300 years. In this lavishly illustrated retelling of the classic fairytale, Camille Rose Garcia reimagines Cinderella through her distinctive visual aesthetic. Hers is a Cinderella for the twenty-first century: Dark, compelling, vibrant, and enthralling.

Kommentarer:
Den här boken köpte jag egentligen bara för att jag älskar Camille Rose Gracias illustrationer och jag har hennes utgåva av Alice´s Adventures in Wonderland som jag tyckte jättemycket om.
Illustrationerna i den här boken är nästan ännu finare och jag njöt av varje sida och hela läsupplevelsen blev så härlig just av de fina illustrationerna!
Dock var det inte original versionen av Askungen utan än mer barnanpassade sådan så det var lite tråkigt.
Jag kan starkt rekommendera denna utgåva av Cinderella or the Little Glass Slipper och jag ser fram emot att läsa fler klassiker illustrerade av Camille Rose Garcia.

Betyg 8/10


2 kommentarer:

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...