tisdag 12 december 2017

Nevernight - Jay Krisotff

Titel: Nevernight 
Författare:
Jay Kristoff
Språk:
Engelska
Serie:
The Nevernight Chronicle #1
Antal sidor:
429
Utgiven:
Augusti 2016 

Finns hos: Bokus/Adlibris 



Beskrivning från Goodreads:
Destined to destroy empires, Mia Covere is only ten years old when she is given her first lesson in death.

Six years later, the child raised in shadows takes her first steps towards keeping the promise she made on the day that she lost everything.

But the chance to strike against such powerful enemies will be fleeting, so if she is to have her revenge, Mia must become a weapon without equal. She must prove herself against the deadliest of friends and enemies, and survive the tutelage of murderers, liars and demons at the heart of a murder cult.

The Red Church is no Hogwarts, but Mia is no ordinary student.


The shadows love her. And they drink her fear.

Kommentarer:
Nevernight är en bok som jag såg väldigt mycket fram emot att läsa eftersom handlingen var lockande och jag älskade Illuminae som Jay Krisotff har skrivit tillsammans med Amie Kaufman.
Jag tyckte om handlingen, lönnmördare och en skola för lönnmördare kan ju inte bli annat än bra? Jag gillade också några av karaktärerna, speciellt Mia och Tric och såklart skuggkatten Mister Kinsley!
Dock hade jag jättesvårt med språket och alla fotnoter som fanns på nästan varje sida (även om vissa av fotnoterna var väldigt roliga) så det gjorde att boken tog väldigt lång tid att läsa och hade jag inte läst den här tillsammans med Elin tror jag att jag hade gett upp efter 100 sidor faktiskt. Det första 100 sidorna hände det inte särskilt mycket heller men boken blev bättre och det blev lättare att läsa den efter ett tag så i slutändan tyckte jag om Nevernight och jag vill ändå läsa uppföljaren Goodsgrave som jag hoppas jag kommer tycka ännu mer om!

Citat:
“Too many books. Too few centuries.”  

Betyg 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...