söndag 3 december 2017

TBR för december

Tänk att det redan är december! Jag känner att det finns så många som böcker som jag vill hinna läsa innan året är slut, och jag vill även läsa klart några serier. 
 De jag visar på bilden är egentligen bara ett fåtal böcker jag vill hinna läsa i december men jag försöker vara lite realistiskt och inte ta med alla mina olästa böcker... 

Några böcker som jag vill läsa är iaf: 
The Book Thief av Markus Zusak 
The Blood of Olympus av Rick Riordan ( sista boken i serien) 
Words of Radiance part 2 av Brandson Sanderson (håller fortfarande på med min omläsning av denna, och det känns som att jag nämner den i varje inlägg) 
My True Love Gave to Me - Stephanie Perkins (det är ju ändå december så någon julbok vill jag läsa också) 
The Rose and the Dagger av Renee Ahideh (sista boken i serien) 
The Winners Kiss av Marie Rutkoski (sista boken i serien) 
These Broken Stars av Amie Kaufman & Megan Spooner (min nuvarande kompis läsning med Elin)
Ruin and Rising av Leigh Bardugo (denna ska jag och Elin också läsa i december) 

Som vanligt så får se om dessa blir lästa eller inte, men jag hoppas verkligen att några serier blir avslutade. 

Vad ska du läsa i december? 

8 kommentarer:

  1. Bra val av böcker, är själv intresserad av flera stycken av dem! "The Book Thief" håller jag på att läsa nu, men det går långsamt framåt. Framförallt beror det på att jag inte älskar den lika mycket som alla andra verkar göra, vilket gör mig besviken. Ska dock bli intressant att få veta vad du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att det går långsamt med The Book Thief, men så kan det ju bli ibland :)

      Radera
  2. My True Love Gave To Me är riktigt mysig :)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Boktjuven och My True Love Gave to Me och tyckte väldigt mycket om båda. Hoppas att du gillar dem!
    Just nu läser jag A Boy Called Christmas och den är jättebra. Sedan har jag lite olika alternativ som jag vill hinna med men hoppas att Claude's Christmas Adventure blir en av dem, så att jag får en julbok till läst.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade dem :) Vad mysigt att läsa julböcker! Detsamma till dig :)

      Radera
  4. VI MÅSTE HINNA LÄSA IN THE AFTERLIGHT OCKSÅ NU NÄR DU ÄNTLIGEN FÅTT HEM DEN! :O

    SvaraRadera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...