tisdag 10 juli 2018

Queen of Hearts - Colleen Oakes

Titel: Queen of Hearts 
Författare:
Colleen Oakes
Språk:
Engelska
Serie:
Queen of Hearts Saga #1
Antal sidor:
306
Utgiven:
Maj 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Only queens with hearts can bleed.

This is not the story of the Wonderland we know. Alice has not fallen down a rabbit hole. There is no all-knowing cat with a taunting smile. This is a Wonderland where beneath each smile lies a secret, each tart comes with a demand, and only prisoners tell the truth.

Dinah is the princess who will one day reign over Wonderland. She has not yet seen the dark depths of her kingdom; she longs only for her father’s approval and a future with the boy she loves. But when a betrayal breaks her heart and threatens her throne, she is launched into Wonderland’s dangerous political game. Dinah must stay one step ahead of her cunning enemies or she’ll lose not just the crown but her head.

Kommentarer:
Det är nog ingen nyhet att jag älskar Alice i underlandet och självklart var jag väldigt intresserad av att läsa en till retelling av Alice i underlandet.
Tyvärr levde Queen of Hearts inte upp till mina förväntningar.
Jag vet inte om jag jämförde den med Heartless av Marissa Meyer lite för mycket (vilket är en av mina favoriter), men jag tyckte bara att den här boken var helt okej.
Jag fastande inte för språket eller karaktärerna, huvudkaraktären tyckte jag inte om alls faktiskt.
Däremot tyckte om Alice referenserna och mot slutet blev handlingen väldigt spännande.
Jag är lite kluven till om jag kommer fortsätta med serien eller inte, vi får se.

Betyg 4,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...