tisdag 7 augusti 2018

Gudarnas skymning - Cecilia Larsson Kostenius

Titel: Gudarnas skymning 
Författare:
Cecilia Larsson Kostenius
Språk:
Svenska
Serie:
De fem elementen #2
Antal sidor:
326
Utgiven: 
April 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Odal, Regina, Pål och Svala har avslutat sin träning i Nordanberget. Det är äntligen tid att ge sig av, som Eldkungens förtrupp, med en representant från vart och ett av de rena elementens olika folkslag.

Jord, eld, vatten och luft - tillsammans är de redo att ta upp kampen mot det femte elementet virus.

Deras uppdrag är att ta sig till Utmarken där virusgudinnan Oriana regerar över de fördömda. Många människor har tagits till fånga, och gruppen måste hitta dem innan det är för sent.

Men en spådom ställer dem inför svåra val. Är de verkligen beredda att dö för det de tror på?

Kommentarer:
Gudarnas skymning är den andra delen i De fem elementen och jag läste första boken, De ursprungliga tidigare i år och gillade den.

Gudarnas skymning är i min åsikt snäppet bättre än De ursprungliga då det kändes som att första boken byggde upp allt inför den här boken.
Handlingen var mer fartfylld än i första boken, och det var verkligen spänning och äventyr hela tiden och man ville bara veta vad som skulle hända, vilket jag gillade!
När det kommer till karaktärerna så får vi lära känna dem ännu mer och min favorit i den här boken var Regina, vilket jag blev lite förvånad över för hon var inte min favorit i första boken.
Precis som i första boken så var språket otroligt fint och det gjorde att boken gick ganska snabbt att läsa.

Gudarnas skymning var en bra fortsättning på serien och det var mycket spänning och äventyr! Jag ser fram emot att få läsa nästa del när den kommer ut!

Betyg 6,5/10

Tusen tack till författaren och Visto förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...