fredag 3 augusti 2018

Månadssammanfattning: Juli 2018

Läst i juli: 
97. Love and Gelato - Jenna Evans Welch 
98. Falco - Mons Kallentoft & Anna Karolina 
99. The Surface Breaks - Louise O´Neill 
100. Talon - Julie Kagawa (omläsning & ljudbok)
101. Beyond the Kingdoms - Chris Colfer
102. Warbreaker - Brandon Sanderson 
103. Gudarnas skymning - Cecilia Larsson Kostenius 
104. Wires and Nerve vol 1 - Marissa Meyer (omläsning) 
105. Wires and Nerve vol 2 - Marissa Meyer 
106. Stay Sweet - Siobhan Vivian (ljudbok) 
107. Lifelik3 - Jay Kristof 
108. Eliza och hennes monster -Francesca Zappia (omläsning) 
109. The Archived - Victoria Schwab 
110. Alice i underlandet - Lewis Carroll (omläsning) 

Goodreads utmaning: 110/100 (klarat!)
Antal lästa böcker: 14
Svenska/engelska: 4/9
Antal kortisar (under 200 sidor): 1
Antal tegelstenar (över 500 sidor): 1
Antal ljudböcker: 2
Antal omläsningar: 4
Avslutade serier: 1
Påbörjade serier: 2
Bästa boken: Warbreaker!

Favorit: Lifelik3 & Wires and Nerve volym 2!


Månadens överraskning: Lifelik3 igen. 
Månadens besvikelse:
Snyggast omslag: The Surface Breaks, helt klart!


Kommentarer: Då var juli månad över, och jag blev förvånad över att jag ändå läste 14 böcker eftersom läsningen inte varit på topp den här månaden pågrund av värmen, som jag nämnt ett antal gånger så jag ska sluta tjata om det nu. Men min Goodreads utmaning är nu klar och det känns väldigt bra! 
Jag är så glad över att jag äntligen läste Warbreaker och att jag tyckte om den så mycket. I augusti blir målet att läsa Oathbringer, nu är det dags. 

Vilken var den bästa boken du läste i juli? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...