måndag 24 september 2018

De ihåliga - Henrik Fexeus

Titel: De ihåliga 
Författare:
Henrik Fexeus
Språk:
Svenska
Serie:
Den sista illusionen #2
Antal sidor:
314
Utgiven:
April 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Ingen av dem kunde ta det sista steget. Oförmögna att göra något annat, såg de på varandra.
"Vi ska gå tillbaka upp och slåss mot de grå", sa hon till slut. "Mot det som är kvar av Jaquin."
Han tog ett djupt andetag.
"Han är tillbaka."

Adam och Ky försöker förstå vad de nyss varit med om. De har blivit manipulerade och Stockholm - staden de bor i och trott sig känna utan och innan - är bara en illusion. De vann den första striden mot De grå, en armé bestående av själlösa varelser. Men kriget är långtifrån över. Staden måste räddas och det är bråttom, den håller på att upplösas och försvinna. Och det gäller att se upp. Verkligheten har aldrig varit så skör och den du tror är din vän kan mycket väl vara din värsta fiende.

Kommentarer:
De ihåliga är andra boken i den sista illusionen och jag läste den första boken för inte så länge sedan och jag tycker att De ihåliga var en intressant och spännande fortsättningen på serien!

Handlingen var spännande och fartfylld och det gjorde att boken gick rätt så fort att läsa, och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.
Karaktärerna har man fått lära känna lite mer och de är väldigt speciella allihopa och mina favoriter var Ky och Adam.
Precis som i första boken så låg det en mystisk stämningen genom hela boken, och man visste aldrig vad som var verklighet, och det gillade jag.

De ihåliga bjöd på spännande fortsättning och nu undrar jag om det kommer komma en tredje bok?

Betyg 6/10

Tusen tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...