fredag 7 september 2018

From Twinkle With Love - Sandhya Menon

Titel: From Twinkle, With Love 
Författare:
Sandhya Menon
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
330
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibirs






Beskrivning från Goodreads:
Aspiring filmmaker and wallflower Twinkle Mehra has stories she wants to tell and universes she wants to explore, if only the world would listen. So when fellow film geek Sahil Roy approaches her to direct a movie for the upcoming Summer Festival, Twinkle is all over it. The chance to publicly showcase her voice as a director? Dream come true. The fact that it gets her closer to her longtime crush, Neil Roy—a.k.a. Sahil’s twin brother? Dream come true x 2.

When mystery man “N” begins emailing her, Twinkle is sure it’s Neil, finally ready to begin their happily-ever-after. The only slightly inconvenient problem is that, in the course of movie-making, she’s fallen madly in love with the irresistibly adorkable Sahil.

Twinkle soon realizes that resistance is futile: The romance she’s got is not the one she’s scripted. But will it be enough?


Kommentarer:
Jag läste When Dimple Met Rishi av samma författare förra året och den tyckte jag var riktigt bra så jag såg fram emot att läsa From Twinkle, With Love.
Jag tyckte inte den nådde upp till samma nivå som When Dimple Met Rishi, även om jag fortfarande tycker att den var bra!

Jag fastnade inte riktigt för hundkaraktären Twinkle, då jag tyckte att hon var lite irriterande ibland och sedan hade hon  så svårt att välja mellan två killar och det vart till slut rätt så frustrerande att läsa om.  Hon växte däremot en del under bokens gång, vilket jag uppskattade.
Jag gillade språket och att vissa delar var skriven i brevform.

From Twinkle With Love levde inte riktigt upp till mina förväntningar men den bjöd ändå på en underhållande läsning.

Betyg 5,5/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...