torsdag 3 oktober 2019

Dubbelliv - Flynn Berry

Titel: Dubbelliv 
Författare:
Flynn Berry
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
235
Utgiven:
April 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Gripande, intensiv uppföljare av författaren till prisade spänningsromanen Sargad

Claire är en hårt arbetande läkare som lever ett stillsamt liv i London. Hon är också dotter till en av Englands mest ökända misstänkta brottslingar, fast det är hon noga med att dölja. 

För nästan trettio år sedan bröt sig någon in i huset där Claire och hennes familj bodde. Barnflickan hittades brutalt mördad och Claires mamma var svårt skadad. Senare hittades Claires pappas bil övergiven med blodfläckar på sätet, men ingen har sett honom sedan dess. 

När polisen nu meddelar att hennes pappa har synts till rämnar Claires uppbyggda fasad. Hon vet inte om hon är dotter till en mördare eller till en oskyldig man, men hon är beredd att offra allt för att få reda på sanningen. 


Kommentarer:
Dubbelliv är författarns andra bok och jag hade nog inte plockat upp den om det inte var för att jag fick hem den som överraskning från förlaget.

Ni vet den där känslan när man hittat en riktigt spännande bok som inte går att lägga ifrån sig? Jag trodde att Dubbelliv skulle vara en sådan bok men tyvärr tyckte jag att boken var ganska så tråkig. Jag upplevde inte att det hände så mycket förens mot slutet som det äntligen blev lite spännande.
Jag vet inte om jag totalt missade något men jag tyckte som sagt att boken var ganska tråkig. Jag kanske hade lite för höga förväntningar eftersom det stod att den skulle vara ”andlöst spännande”.
Sedan blev jag lite förvirrad när det hoppade mellan olika tidsperioder och det inte stod någonstans vilken period det var.

Huvudkaraktären Clarie är dock en intressant karaktär att få följa och jag tyckte om henne. Språket var lättsamt och gjorde att läsningen ändå flöt på.

Dubbelliv var ingen bok för mig, men den var helt okej så den får ett svagt gillar i betyg. Den passar säkert andra personer bättre! Jag kanske bara förväntade mig något annat.

Betyg 5/10

Tusen tack till LB förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...