tisdag 22 oktober 2019

Albino - Mons Kallentoft & Anna Karolina

Titel: Albino  
Författare:
Mons Kallentoft & Anna Karolina
Språk:
Svenska
Serie:
Herkulesserien #6
Antal sidor:
330
Utgiven:
Oktober 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris/Omnible 




Beskrivning från Bokus:
Kriminalinspektör Zack Herry är tillbaka i ett rafflande actiondrama med ett rått Stockholm som fond.

En man hittas död i novembersnön intill en motionsslinga. Hans ena arm har huggits av vilket lett till att han förblött. Kort därpå kidnappas en kvinnlig modell. Båda offer är albiner. 


På Särskilda enheten försöker Zack Herry och hans kollegor förstå sambandet. Har den smutsiga handeln med albinokroppsdelar nått Sverige? Samtidigt dras Zack in i en alltmer komplicerad relation till Hebe, som kan vara hans syster. När hennes liv plötsligt hänger på honom händer det som inte får hända.

Kommentarer:
Albino är den sjätte delen i Herkulesserien och precis som de tidigare böckerna var Albino fartfylld, rå och framförallt spännande!

Miljöbeskrivningarna var så målade vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig allt, och när det gäller karaktärerna så har jag haft lite svårt för Zack i tidigare böcker men för varje bok så har jag börjat tycka om honom mer och mer. Jag tycker även om att läsa om de andra karaktärerna också. 
Jag ville hela tiden veta vad som skulle hända och varje kapitel slutade så spännande vilket gjorde att jag inte kunde sluta läsa! 

Albino bjöd på en spännande och fartfylld läsning och nu längtar jag bara efter nästa bok!

Betyg 8/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...