onsdag 22 april 2020

Profetians svärd - Jenny Töredal

Titel: Profetians svärd
Författare:
Jenny Töredal
Språk:
Svenska
Serie:
Sagan om Ella #3
Antal sidor:
169
Utgiven:
Oktober 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Bokus:
Ett slagfält med döda bredde ut sig framför mig. Flämtande drog jag efter andan. Sorgen slog till likt ett knytnävsslag. Stela och förvridna låg de framför mig. Ordens krigare, för evigt frusna i tid. Jag snurrade runt. Det var bleka, stela och döda kroppar så långt jag kunde se.
Snyftande satte jag mig på huk bredvid en krigare. Försiktigt smekte jag hans skrovliga kind. Huden var stel, blodlös och kylskåpskall. I hans bröstkorg satt det två pilar djupt inborrade. Oväntat öppnade krigaren ögonen och tog ett fast grepp om min arm.

Det är början på slutet, Älvkorsets bärare.

Kommentarer:
Profetias svärd är den tredje och sista boken i Sagan om Ella och jag tycker bara att den här serien har blivit bättre och bättre!
Handlingen var spännande och fartfylld genom hela boken och även om boken är ganska kort med sina 169 sidor så hinner mycket hända på de sidorna. Det är blodiga scener blandat med magi, kultur och såklart en del romantik och det var riktigt bra gjort. De är korta kapitel vilket gjorde att boken gick fort att läsa, och sedan ville jag ju hela tiden veta vad som skulle hända också.

Ella har bara vuxit i mina ögon och bara blivit starkare och starkare och jag har tyckt om henne mer för varje bok. Även Jorund har jag tyckt mer om för varje bok.

Profetians svärd bjöd på en fängslande och spännande läsning och jag ser fram emot att se vad författaren kommer skriva i framtiden!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till författaren & Visto förlag för recensionsexemplaret! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...