onsdag 14 oktober 2020

Den röda falken - Caroline Hurtig

Titel: Den röda falken 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
Antal sidor:
318
Utgiven:
Oktober 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
En falk faller inte … 

… de svävar.


Livia Falk är Göteborgs bästa jägare. Hon har dedikerat sitt liv åt att jaga och eliminera främmande. Monster som besitter mänskliga kroppar och tar död på själen. 


Hon har siktet inställt på att befria världen från denna invasion, men under ett uppdrag sker något oväntat. Händelsen är startskottet för ett äventyr som tar Livia ner i Europa, till Paris och Rom. Ju mer hon lär sig om världen utanför hennes Göteborg, desto mer börjar Livia tvivla på sig själv och sitt kall. 


Vem är det riktiga monstret? 

Främmande eller hon själv?

Kommentarer:
Den röda falken är Caroline Hurtigs senaste fantasyroman och då jag tyckt så mycket om henne andra böcker så såg jag verkligen fram emot att läsa Den röda falken och jag blev verkligen inte besviken för Den röda flaken var helt fantastisk! Den är en av de bästa fantasy böckerna jag läst i år, dessutom är omslaget så fint.

Handlingen tog tag direkt och fångade mig från första sidan och sedan kunde jag inte sluta läsa för det var så spännande och fängslande.
Huvudkaraktären Liva har blivit en av mina absoluta favoritkaraktärer då hon var så modig och stark och hennes relation med sina systrar var så fin.
Marco gillade jag också, och hans relation med Livia var bara så fin den med.
Miljön och stämningen var så magisk under hela bokens gång och som alltid var Hurtigs språk så målande och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar som gjorde läsupplevelsen ännu bättre.

Jag säger bara igen, wow vilken läsupplevelse! Den röda falken var så fängslande och jag ville inte att den skulle ta slut och Livia har blivit en av mina absoluta favoritkaraktärer! Läs den!

Betyg 10/10


Tusen tack till Seraf förlag för att jag fick förhandsläsa! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...