söndag 4 oktober 2020

Glasveranda med sjöutsikt - Hanna Blixt

Titel: Glasveranda med sjöutsikt 
Författare:
Hanna Blixt
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
304
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Nora flyr hals över huvud från sin lägenhet i Stockholm när det visar sig att hennes kontrollerande pojkvän Jonas har varit otrogen. För att få distans till allt tar hon tåget till idylliska Leksand och vännen Vega som erbjuder tröst. Nora får hyra en liten timmerstuga med glasveranda och sjöutsikt, och hon lovar sig själv att aldrig falla för en man igen.


Samtidigt slår den avdankade författaren Claes klorna i den gamle mannen Torsten, som har ett sviktande minne men en fantastisk förmåga att berätta. Något som Claes försöker utnyttja.

Kommentarer:
Hanna Blixt är en av mina favoritförfattare när det kommer till barnböcker och Glasveranda med sjöutsikt är hennes första vuxenroman och den var så pass bra att den botade min dåvarande lässvacka som jag hade när jag började läsa den. Jag kunde helt enkelt inte sluta läsa förens boken var slut, och jag älskar när man får den känslan.

Det är en varm och mysig feelgood och jag älskade de charmiga karaktäerna speciellt Nora och Victor men även Torsten fick en speciell plats i mitt hjärta. Det är den perfekta boken att läsa nära jul då det är snö, hundar och romantik men den passade utmärkt att läsa redan nu i oktober  också.
Språket var så målande och vackert, precis som i Hanna Blixts tidigare böcker. Nu blir det till att längta tills hon skriver något mer för jag behöver fler böcker av Hanna Blixt!

Glasveranda med sjöutsikt var den perfekta varma och mysiga feelgood romanen jag behövde och jag älskade den! Den passar perfekt att läsa i soffan med en kopp te och en filt.
Rekommenderas varmt!

Betyg 9/10


Tusen tack till författaren och Historiska media för recensionsexemplaret! 


2 kommentarer:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...