onsdag 17 februari 2021

The Castle of Tangled Magic - Sophie Anderson

Titel: The Castle of Tangled Magic 
Författare:
Sophie Anderson
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
416
Utgiven:
Oktober 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Olia lives with her parents in an old crumbling castle, filled with hidden turrets and secret doorways. When she follows a mysterious cat to one of the castle's roof domes, she finds herself stepping through one such doorway into a magical land filled with wonders... But everything is not quite as it seems: the land is under threat from a scheming magician, Chernmor, and the magic is fading away.


With the help of an enchanted band of new friends, can Olia find a way to save both her own home, and the land of forbidden magic?

Kommentarer:
The Castle of Tangled Magic är den andra boken jag läst av Sophie Anderson och jag kan glatt säga att jag nu kan kalla henne en favoritförfattare när det kommer till middle grade böcker!

Jag tror att jag tyckte snäppet bättre om The House With Chicken Legs men denna kommer tätt efter!
Huvudkaraktären Olia kändes så äkta och hennes kärlek till sin familj var så fin att läsa om. Hon var också så stark och man kunde relatera till henne, vilket jag kände med huvudkaraktären i The House With Chicken Legs också så det är något författaren är bra på att förmedla.

Handlingen var spännande och hade hela tiden ett driv framåt som gjorde att man ville läsa vidare. Jag trodde också att jag kunde förutse vart handlingen skulle ta vägen men jag hade helt fel. 


Är du ute efter ett härligt middle grade äventyr eller bara vill läsa en riktigt bra bok kan jag varmt rekommendera The Castle of Tangled Magic!

Betyg 7,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...