tisdag 30 mars 2021

Moonchild: Voyage of the Lost and Found - Aisha Bushby

Titel: Moonchild: Voyage of the Lost and Found 
Författare:
Aisha Bushby
Språk:
Engelska
Serie:
Antal sidor:
288
Utgiven:
Augusti 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
Inspired by The Arabian Nights. The Sahar Peninsula lies just beyond the horizon, but it isn't the easiest place to get to. No maps will take you there, nor can it be charted by gazing up at the stars, or down at a compass... Twelve year old Amira has only ever known a life at sea with her sea-witch mothers. So when their ship is wrecked in a great storm, Amira is delighted to have an opportunity to explore land - accompanied by her best friend Namur - a jinn in cat form. Amira soon finds a boy who has a jinn like her, and learns that their spirit companions are connected to the mysterious storm that gets stronger each day. When Namur goes missing Amira discovers she has to visit a magical place; a place where lost things can be found. But will Amira also discover her own destiny, and find out what it truly means to be a Moonchild?

Kommentarer:
Jag ska vara ärlig, jag ville läsa Moonchild endast pågrund av det vackra omslaget, och jag visste knappt någonting om den men det visade sig att omslaget matchade insidan för jag tyckte att Moonchild var riktigt bra!
Handlingen var fängslande från första stund och sedan var det  fullt av äventyr, magi och vänskap. 
Det var en härlig middle grade bok helt enkelt.
Jag kunde knappt sluta läsa för jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.

Språket var så vackert och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar och det gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.
Jag gillade huvudkaraktären Amira, hon var en härlig person att få följa och jag ville bara att det skulle gå bra för henne. Jag gillade också hennes jinn Namur.

Jag tror att det ska komma en uppföljare men jag är inte säker, men jag hoppas det för jag vill ha mer!

Betyg 7,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...