söndag 4 december 2022

En katts resedagbok - Hiro Arikawa

Titel: En katts resedagbok
Författare:
Hiro Arikawa
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
292
Utgiven:
April 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Nana vet varken vart de är på väg eller varför de gör den här resan. Men han trivs med att sitta i en silverfärgad van bredvid sin älskade husse Satoru. Tillsammans far de tvärs över Japan och hälsar på hos gamla vänner.


Men varför reser de? Och varför är alla så intresserade av Nana? När det går upp för honom brister hans lilla hjärta och han gör allt för att få ett slut på äventyret.

Kommentarer:
En katts resedagbok är en underbar berättelse som berör och som inte bara kattmänniskor kommer fastna för! Jag fångades fort av berättelsen och sedan ville jag bara fortsätta läsa.
Jag lyssnade på ljudboken och den kan jag rekommendera då jag tyckte uppläsaren gjorde ett bra jobb.
Jag gillade karaktärerna och tyckte om att man fick läsa ur fleras perspektiv. Katten Nana var ändå min favorit, såklart.

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...