måndag 5 september 2016

The Heart of Betrayal - Mary E. Pearson

Titel: The Heart of Betrayal 
Författare:
Mary E. Pearson
Språk:
Engelska
Serie:
The Remnat Chronicles
Antal sidor:
470
Utgiven:
Juli 2015















Beskrivning från Goodreads:
Held captive in the barbarian kingdom of Venda, Lia and Rafe have little chance of escape. Desperate to save Lia's life, her erstwhile assassin, Kaden, has told the Vendan Komizar that she has the gift, and the Komizar's interest in Lia is greater than anyone could have foreseen.

Meanwhile, nothing is straightforward: There's Rafe, who lied to Lia but has sacrificed his freedom to protect her; Kaden, who meant to assassinate her but has now saved her life; and the Vendans, whom Lia always believed to be savages. Now that she lives among them, however, she realizes that may be far from the truth. Wrestling with her upbringing, her gift, and her sense of self, Lia must make powerful choices that will affect her country... and her own destiny.

Kommentarer:
Jag älskade första boken i serien som är The Kiss of Deception så jag hade ganska stora förväntningar på The Heart of Betrayal och jag kan glatt medge att den absolut levde upp till dem för jag älskade även den!

Precis som i The Kiss of Deception så var tempot en aning långsamt och det hände egentligen inte särskillt mycket förens i slutet men precis som i The Kiss of Deception  så gjorde det ingenting eftersom det bara varit härligt att få veta mera om världen och dessutom är jag väldigt förtjust i Pearsons skrivsätt, det är otroligt fängslande!

Karaktärerna i den här serien är så underbara och de har verkligen fastnat hos mig, speciellt Lia som har blivit en stor favorit, och jag hoppas verkligen att hon kommer vara med Rafe för jag har lite lite problem med Kaden och jag vet inte riktigt hur jag känner för honom.

The Heart of Betrayal var en stark uppföljare och The Remnat Chronicles har blivit en av mina favoritserier!  Jag längtar efter att få läsa den sista boken i serien och får läsa mer om Lia och Rafe även om jag är lite ledsen för att efter jag har läst den så är serien slut…

Betyg 9/10

4 kommentarer:

  1. Åh, jag hatar Kaden. Redan innan man visst vem som var vem. Så kommer bli sjukt irriteread om det inte blir Lia och Rafe i slutet. Måste helt klart läsa The Beauty of Darkness snart, och jag hoppas att vi båda tycker om den. Bra recension! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snällt :) Hehe nej asså Lia och Rafe måste ju vara tillsammans helt klart, annars blir inte jag heller glad :P Ja, jag hoppas också att vi båda kommer gilla den, ser verkligen fram emot att läsa den, även om den avskräcker mig lite för att den är så mycket tjockare än de andra ;P

      Radera
  2. Roligt att se att någon annan i detta avlånga land har upptäckt denna serie. Jag älskade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillar serien :) Ja, den är nog en av mina favorit serier och jag hoppas verkligen att The Beauty of Darkness blir läst snart! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...