fredag 23 september 2016

The Sisterhood of the Traveling Pants - Ann Brashares

Titel: The Sisterhood of the Traveling Pants 
Författare:
Ann Brashares
Språk:
Engelska
Serie:
Sisterhood #1
Antal sidor:
294
Utgiven:
September 2001















Beskrivning från Goodreads:
Carmen got the jeans at a thrift shop. They didn’t look all that great: they were worn, dirty, and speckled with bleach. On the night before she and her friends part for the summer, Carmen decides to toss them. But Tibby says they’re great. She'd love to have them. Lena and Bridget also think they’re fabulous. Lena decides that they should all try them on. Whoever they fit best will get them. Nobody knows why, but the pants fit everyone perfectly. Even Carmen (who never thinks she looks good in anything) thinks she looks good in the pants. Over a few bags of cheese puffs, they decide to form a sisterhood and take the vow of the Sisterhood of the Traveling Pants . . . the next morning, they say good-bye. And then the journey of the pants — and the most memorable summer of their lives — begins.

Kommentarer:
Jag läste systrar i jeans första gången när jag gick i mellanstadiet och jag jag älskade hela serien, och jag läste om dem flera gånger och låna böckerna till mina kompisar som också gillade den, så serien har en liten special plats hos mig.
Jag hade tänkt läsa om hela serien under sommaren men det blev inte av så jag bestämde mig för att lyssna på ljudboken på engelska  och det var så roligt att få följa med Carmen, Tibby, Bridget och Lena under deras första sommar igen! 
Lena var alltid min favoritkaraktär förut,  men nu tyckte jag att Tibby var den mest intressanta av dem att följa, jag vet inte varför egentligen men hon växte så mycket, och jag gillade hennes vänskap med Bailey ännu mer. 

The Sisterhood of the Traveling Pants är den perfekta sommarläsningen, men det går såklart lika bra att läsa den när som helst, och den passar även för alla åldrar tycker jag, för jag tyckte faktiskt lika mycket om den nu som när jag var yngre!
Det handlar om att hitta sig själv, första kärleken, och framför allt vänskap!

Citat:
“Maybe the truth is, there's a little bit of loser in all of us. Being happy isn't having everything in your life be perfect. Maybe it's about stringing together all the little things.”

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Så kul att de fortfarande kan uppskattas :) Verkligen härlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Och ljudboken var riktigt bra, synd bara att fortsättningen inte fanns, men jag tror att jag kommer läsa om resten i serien snart :)

      Radera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...