måndag 16 april 2018

A Conjuring of Light - V.E Schwab

Titel: A Conjuring of Light 
Författare:
V.E Schwab
Språk:
Engelska
Serie:
Shades of Magic #3
Antal sidor:
624
Utgiven:
Februari 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Witness the fate of beloved heroes - and enemies.

THE BALANCE OF POWER HAS FINALLY TIPPED...
The precarious equilibrium among four Londons has reached its breaking point. Once brimming with the red vivacity of magic, darkness casts a shadow over the Maresh Empire, leaving a space for another London to rise.

WHO WILL CRUMBLE?
Kell - once assumed to be the last surviving Antari - begins to waver under the pressure of competing loyalties. And in the wake of tragedy, can Arnes survive?

WHO WILL RISE?
Lila Bard, once a commonplace - but never common - thief, has survived and flourished through a series of magical trials. But now she must learn to control the magic, before it bleeds her dry. Meanwhile, the disgraced Captain Alucard Emery of the Night Spire collects his crew, attempting a race against time to acquire the impossible.

WHO WILL TAKE CONTROL?
And an ancient enemy returns to claim a crown while a fallen hero tries to save a world in decay.

Kommentarer:
A Conjuring of Light är sista boken i Shades of Magic serien och den här serien är bara så bra och jag älskade de första två böckerna i serien och A Conjuring of Light var inget undantag!

Det är inte min favoritbok i serien utan det är andra boken, A Gathering of Shadows men den var fortfarande jättebra. Det är magi, parallella universum, och pirater, vad mer kan man önska? Dessutom gillar jag karaktärerna i den här serien så mycket! Kell, Lila, Rhys, Alucard är allihopa så underbara och jag vill bara få läsa mera om dem! Dessutom älskade jag romansen bland några av karaktärerna också.

Jag tyckte däremot att boken var lite för lång, och att vissa delar var lite långsamma men jag även lite distraherad när jag läste boken ibland så det kan vara därför som jag upplevde det på det sättet.

Schwabs språk gillar jag bara mer och mer för varje bok som jag läser av henne och hon har definitivt blivit en av mina favoritförfattare!

A Conjuring of Light var en underbar avslutning på serien och det är så tråkigt att den här serien är slut för jag vill få läsa mera om karaktärerna!

Citat:
“And bring me back that knife,” she added. “It’s my favorite one.” 
Kell shook his head, and freed the blade from where it had lodged in the wood. “They’re all your favorite.”

“She was a thief, a runaway, a pirate, a magician.
She was fierce, and powerful, and terrifying.
She was still a mystery.
And he loved her.” 

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...