söndag 22 april 2018

Obsidio - Amie Kaufman & Jay Kristoff

Titel: Obsidio
Författare:
Amie Kaufman & Jay Kristof
Språk:
Engelska
Serie:
The Illumine Files #3
Antal sidor:
615
Utgiven:
Mars 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Kady, Ezra, Hanna, and Nik narrowly escaped with their lives from the attacks on Heimdall station and now find themselves crammed with 2,000 refugees on the container ship, Mao. With the jump station destroyed and their resources scarce, the only option is to return to Kerenza—but who knows what they'll find seven months after the invasion? 

Meanwhile, Kady's cousin, Asha, survived the initial BeiTech assault and has joined Kerenza's ragtag underground resistance. When Rhys—an old flame from Asha's past—reappears on Kerenza, the two find themselves on opposite sides of the conflict. 

With time running out, a final battle will be waged on land and in space, heroes will fall, and hearts will be broken.

Kommentarer:
Obsidio är tredje och avslutade delen i The Illuminae Files och den här serien är en av mina favoriter!
Jag älskade första och andra boken och Obsidio var inget undantag, utan jag tror att det är min favorit i serien, även om jag verkligen älskade Gemina också.

Handlingen var precis som i de andra böckerna, väldigt spännande och actionfylld och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.
Karaktärerna var verkligen helt underbara allihopa och jag tyckte så mycket om dem, och mina favoriter var Hanna och Nick.
Jag gillade också att man följa alla karaktärerna tillsammans. Deras konversationer mellan varandra var så härliga.

Obisdio var en jättebra avslutning på serien och det känns så tråkigt att serien är slut men det är en serie som jag absolut kommer läsa om i framtiden!

Citat:
”Every story needs its hero. And its villain. And its monster.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...