torsdag 19 april 2018

Heroine - Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Titel: Heroine 
Författare:
Mons Kallentoft & Markus Lutteman
Språk:
Svenska
Serie:
Herkulesserien #4
Antal sidor:
359
Utgiven:
Juni 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibirs




Beskrivning från Goodreads:
En belägrad förort. En försvunnen kvinna. En tidsfrist på 24 timmar. 

STALLHAGEN hösten 2016. Tunnelbanan har brunnit och bussarna kör inte längre in i området. De kriminella gäng­en har tagit över helt, och när en polisbil sprängs i luften sätter myndigheten stopp för alla utryckningar. Så sprids en film i sociala medier. I grymma bilder skändas en ung kvinna och lämnas för att dö. Polisen slår en järnring kring förorten. Kriminalinspektör Zack Herry på Särskilda enheten ger sig ensam in för att hitta henne innan den väldiga polisstyrkan drabbar samman med de tungt beväpnade gängen. Men onda krafter arbetar i det fördolda för att ge honom hans livs svåraste utma­ning.

Kommentarer: 
Heroine är fjärde boken i Herkulesserien och jag har haft väldigt blandade känslor för den här serien då jag har tyckt om några böcker väldigt mycket men den tredje boken tyckte jag var alldeles för brutal och blodig.
Heroine var däremot inte lika brutal, vilket jag uppskattade och den var istället väldigt spännande och jag tyckte att den var jättebra! Jag tror också att det är min favorit i serien.

Handlingen var otroligt fartfylld, det var verkligen spänning från första sidan och sedan kunde jag knappt sluta läsa. Det var även väldigt spännande med att Zack och hans kollegor hade 24 timmar på sig att lösa fallet, det gjorde det hela ännu mer spännande.
Karaktärerna har man också fått lära känna mer och mer och även om jag fortfarande har lite problem med Zack så tycker jag ändå om honom mer än tidigare.

Heroine bjöd på så mycket spänning och action och jag längtar tills nästa bok kommer ut i serien för den här slutade också med en riktigt cliffhanger så jag vill bara få läsa nästa bok nu!

Betyg 7/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...