fredag 20 april 2018

Splittrade skärvor - Annah Nozlin

Titel: Splittrade skärvor 
Författare:
Annah Nozlin
Språk:
Svenska
Serie:
Ekens dotter #2
Antal sidor:
251
Utgiven:
2012
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Hemligheter uppdagas, men Kel har inte alla bitar till pusslet. Varför berättar hennes far inte sanningen? Medan hennes bror försvinner allt längre bort kommer kriget oundvikligen närmare. Kel skickas ensam iväg för att hitta sina systrar, trygg i förvissningen om att hon sedan kommer att återförenas med sin älskade. Stjärnorna styr ödet och framtiden blir inte som hon väntar sig.


Kommentarer:
Splittrade skärvor är andra och sista boken i Ekens dotter och jag tyckte mycket om första boken men jag tyckte ännu mer om den här!
Det är lite tråkigt att det här är sista boken om Kel, eller vad jag vet iallafall men som tur är har Annah Nozlin skrivit fler böcker och de ser jag verkligen fram emot att läsa.

Annah Nozlins språk är bara så fantastiskt vackert och fängslande, och åter igen så älskade världen med alla älvor och slott och hela den magiska stämningen som fanns genom boken. 
Karaktärerna har man fått lära känna ännu mer och jag tyckte om allihopa, men speciellt Kel som det har varit så härligt att få följa under så lång tid. Hon utvecklades mycket som person och hon var så stark och självständig. Dessutom tyckte jag om romansen mellan henne och kärleksintresset.
Handlingen var emellanåt väldigt spännande och händelserik och  jag var inte heller bredd på slutet. Det var också intressant att få veta ännu mer om trädälvorna och deras förmågor.

Splittrade skärvor var så fängslande och magisk och jag kan varmt rekommendera att ni plockar upp Annah Nozlins böcker!

Betyg 8/10

Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...