måndag 18 mars 2019

Inte utan dig - Harlan Coben

Titel: Inte utan dig
Författare:
Harlan Coben
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
330
Utgiven:
Januari 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Femton år har gått sedan förortspolisen Napoleon Nap Dumas fick meddalendet att hans bror Leo och dennes flickvän Diana dött i vad som antogs vara ett självmord eller en olyckshändelse. Samma natt försvann även Naps tjej Maura utan förklaring. 


Under alla år har Nap aldrig slutat leta efter sanningen. Och när Mauras fingeravtryck dyker upp i en misstänkt mördares hyrbil kommer Nap allt närmare svaren: om den kvinna han älskade, de barndomsvänner han trodde att han kände och Leos och Dianas tragiska dödsfall

Kommentarer:
Inte utan dig är den andra boken av Harlan Coben som jag har läst och även om jag inte tyckte att den var riktigt lika bra som Sanningen så vill jag definitivt läsa flera av honom i framtiden.

Inte utan dig var en riktigt bladvändare och jag läste ut den på en dag då jag hela tiden ville veta vad som skulle hända.
Handlingen var minst sagt fartfylld, det var ett tempo framåt hela tiden och inget blev jag som trodde att det skulle göra. Coben är verkligen fenomenal på att lura läsaren. Det var mycket jag gillade med Inte utan dig men det var något jag saknade, eller om det var att jag inte riktigt fastnade för huvudkaraktären Nap.

Inte utan dig bjöd på en fartfylld läsning och jag ser fram emot att läsa mera av Coben i framtiden!

Betyg 6,5/10

Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Edda Headshot - Peter Westberg

Titel: Edda Headshot  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Edda Headshot #1 Antal sidor: 239 Utgiven: Maj 2023 Finns hos: ...