måndag 15 april 2019

Cirkeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Titel: Cirkeln 
Författare:
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Språk:
Svenska
Serie:
Engelfors trilogin #1
Antal sidor:
516
Utgiven:
April 2011
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem.

Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

Kommentarer:
Cirkeln är första boken i Engelfors trilogin som är en svensk fantasy serie som jag har tänkt läsa i flera år.
Jag var lite nervös att jag inte skulle gilla den lika mycket som alla andra, då det är en omtyckt serie men jag behövde inte oroa mig för jag gillade den väldigt mycket!

Jag vet inte egentligen vad det var men jag fastnade fort för språket och även om jag hade lite svårt att hålla koll på alla karaktärerna i början då det är ganska många så ville jag bara fortsätta läsa, Cirkeln var helt enkelt beroendeframkallande.
Handlingen blev bara mer och spännande ju mer jag läste och efter halva boken kände jag att jag måste läsa bok två och tre så dem har jag nu införskaffat så jag ser verkligen fram emot att dyka ner i dem.

Cirkeln var minst lika bra som alla sa att den var och jag ser verkligen fram emot att fortsätta med serien!

Betyg 8,5/10

1 kommentar:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...